Lego Serious Play workshop
Ken je van die vergaderingen waar 20% van de aanwezigen 80% van de tijd aan het woord zijn? Dat is met de LEGO SERIOUS PLAY methode verleden tijd. LEGO SERIOUS PLAY workshop zorgt voor een grotere betrokkenheid van alle deelnemers, meer en betere ideeƫn en het volledig benutten van het aanwezige potentieel, denkkracht en creativiteit.
Rofra organiseert LEGO SERIOUS PLAY workshops op maat voor iedere organisatie. De tijdsduur van een workshop is afhankelijk van welke vraag je wil beantwoorden. De vraag āwaartoe is onze organisatie op aarde?ā beantwoorden kost meer tijd dan āwat kenmerkt onze manier van samenwerken als team?ā. Omdat geen organisatievraagstuk hetzelfde is worden al onze workshops op maat gemaakt.
Tijdsduur
Een LEGO SERIOUS PLAY workshop bij Rofra duurt minimaal Ć©Ć©n dagdeel (4 uur). Onze ervaring leert namelijk dat we die tijd echt nodig hebben om vraagstukken goed te kunnen beantwoorden. Haal je dat Ć©cht niet? Neem dan even contact op om te kijken hoe we dat kunnen oplossen. De langste workshop die we geven duurt maximaal twee dagen. In die workshops bepalen we strategieĆ«n en werken we ze uit of spelen we scenarioās waarin onvoorspelbare en dynamische gebeurtenissen leiden tot nieuwe uitdagingen voor de organisatie.
Voorbeelden van workshops
Wie ben ik?
Deze workshop gaat over jou als individu. Wie je bent, hoe je omgaat met verandering en hoe je beslissingen neemt waar je Ć©cht achter staat. We nemen je identiteit onder de loep aan de hand van het Johari venster. Hoe zie jij jezelf en hoe zien anderen jou? Vervolgens bouwen we je aspiraties. Wie zou je graag willen worden?
Opbrengst
Door middel van deze workshop:
- Krijgen deelnemers de kans om de beste versie van zichzelf te worden.
- Ontdekken deelnemers hun kernidentiteit.
- Ontdekken deelnemers hoe ze hun specifieke kwaliteiten nog beter kunnen inzetten voor de organisatie.
- Leren deelnemers kansen te grijpen in een dynamische organisatie.
Tijdsduur en kosten
Deze workshop duurt een dagdeel (4 uur) en kost ā¬ 1250,00 op basis van 6 tot 12 deelnemers.
Now what?
Soms is het nodig om focus aan te brengen in wat jullie als team of organisatie op korte termijn willen realiseren. Tijdens deze workshop gaan we vragen beantwoorden als: āWat zijn onze doelen op korte termijn, wie hebben we nodig om onze doelen te behalen en welke acties moeten we daarvoor concreet in gang zetten?ā. Maar ook: āWie zijn onze belangrijkste klanten en hoe kunnen we hen optimaal bedienen? En welke ontwikkelingen zien we in ons werkveld?ā.
Opbrengst
Een gedeeld en gedragen beeld van de doelen die jullie als team of organisatie op korte termijn willen realiseren.
Tijdsduur
- Een workshop van een dagdeel (4 uur) kost ā¬ 1250,00 op basis van 6 tot 12 deelnemers.
- Een workshop van twee dagdelen (8 uur) kost ā¬ 2500,00 op basis van 6 tot 12 deelnemers.
Find your Why
Met een hoofdletter W ja. Want volgens Simon Sinek hebben alle grote, inspirerende leiders en organisaties in deze wereld iets gemeen. Zij denken, doen, ontwikkelen en communiceren alles vanuit hun āWhyā.
In deze workshop gaan we op zoek naar het āware noordenā van jullie team. Door een aantal leidende principes te formuleren creĆ«ren we een fundament waarop jullie iedere beslissing kunnen bouwen.
Opbrengst
- Een goed beeld van de drijfveren van de individuele teamleden.
- Een lijst met inzichten in wat jullie samenwerking
- Een set aan leidende principes die geraadpleegd kunnen worden bij iedere beslissing die jullie moeten nemen.
Tijdsduur
Deze workshop duurt twee Ć drie dagdelen, afhankelijk van welke vragen jullie willen beantwoorden.
- Een workshop van twee dagdelen (8 uur) kost ā¬ 2500,00 op basis van 6 tot 12 deelnemers.
- Een workshop van drie dagdelen (12 uur) kost ā¬ 3500,00 op basis van 6 tot 12 deelnemers.
Vrijblijvend meer informatie ontvangen?
Neem vandaag nog contact met ons op via ons contactformulier, e-mail of telefonisch via 040 204 2593.